Офіційний сайт міста Ізюм

75 переглядiв

Електронні послуги

Електронні послуги – громадянам  >>>>>

Що таке електронна послуга?

Електронна послуга (або е-послуга) – це адміністративна або інша публічна послуга, що надається громадянину або юридичній особі в електронній формі. Завдяки цьому, громадянин має змогу отримати послугу від держави (оформлення ліцензії, соціальної допомоги, особистого документу тощо) без особистого відвідування органів влади. 

Е-послуги надаються через Інтернет, тож доступні з дому чи офісу 24 години на добу та сім днів на тиждень. Таким чином, вони є зручнішими та швидшими за особисті візити та мінімізують ризики корупції.

Що таке електронний цифровий підпис (ЕЦП)?

Електронний цифровий підпис (або скорочено – ЕЦП) за правовим статусом прирівняний до власноручного підпису або печатки.

ЕЦП – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.

За допомогою ЕЦП можна підписувати документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні.

Усі юридичні особи в Україні вже мають ЕЦП, адже він зручний для роботи. А от серед пересічних громадян ЕЦП ще не надто поширений. І це – головна перешкода для користування електронними послугами, які Уряд впроваджує для громадян.

Отримати ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК).

 Де можна отримати ЕЦП?

Отримати ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні таких центрів в Україні 24. Інформацію про них можна дізнатися на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, який забезпечує акредитацію такої діяльності: www.czo.gov.ua/ca-registry.

У більшості випадків оформлення ЕЦП вимагає особистого візиту та коштує до 540 грн. Виключенням є АЦКС Державної фіскальної служби та Приватбанку, які видають ЕЦП безкоштовно. Останній взагалі надає можливість дистанційного оформлення ЕЦП для клієнтів банку, що є неабияк зручним. Також АЦСК Мін’юсту забезпечує безкоштовне оформлення ЕЦП для державних службовців.

Строк дії сертифікатів ЕЦП становить два роки.

Які е-послуги вже доступні?

 У першу чергу Уряд намагається робити електронними ті послуги, які користуються найбільшим попитом у громадян, як-от оформлення допомоги при народжені дитини, отримання житлової субсидії, реєстрація бізнесу, початок та прийняття в експлуатацію будівництва тощо.

Повний перелік доступних е-послуг ви можете знайти, скориставшись тематичним каталогом або загальним пошуком на порталі kmu.gov.ua.

 Що таке BankID?

BankID – це спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою їхніх даних в банку, де вони обслуговуються.

Щоразу, коли особа хоче скористатися електронною послугою, портал формує електронний запит до банку, де особа є клієнтом, для отримання її персональних даних.          Це може бути ПІБ, паспорт, ІНН, адреса, електронна пошта та інші дані – залежно від порядку надання конкретної електронної послуги. На підставі отриманих даних і проводять електронну автентифікацію особи.

BankID має нижчий рівень довіри, ніж електронний цифровий підпис, та може застосовуватися не для всіх електронних послуг – лише найменш ризикових.

На сьогодні найбільш поширеними є BankID від Ощадбанк та Приватбанк.

Джерело (https://www.kmu.gov.ua/ua/usi-pitannya-po-e-poslugam)