Офіційний сайт міста Ізюм

216 переглядiв

Інтерв’ю з начальником управління соціального захисту населення Надією Петровою

image

       Соціальний захист населення – це один з найважливіших напрямків соціальної політики держави, що полягає у встановленні і підтримці суспільно необхідного матеріального і соціального становища всіх членів суспільства. В місті Ізюм реалізацію даного напрямку забезпечує управління праці та соціального захисту населення. Про особливості проведеної роботи в цій сфері нам розповіла начальник управління соціального захисту населення Надія Петрова.

    1. Надіє Петрівно, скажіть, які основні напрямки та принципи діяльності управління? Нещодавно була змінена назва управління — тепер це управління соціального захисту населення. Чи змінилось щось в його діяльності?

       Є така фраза, що рівень соціальної захищеності людей є індикатором оцінки роботи влади з людьми. Так от управління є тим індикатором, який регулює зв’язок влади з незахищеними верствами населення. Надання пільг та субсидій населенню міста, різні інші виплати і компенсації, соціальна допомога малозабезпеченим, виплати інвалідам. Тобто все що пов’язано з делегованими функціями держави. Вона делегувала функції, ми працюємо з населенням і ці функції ми реалізуємо. Щодо назви. Так , 3 жовтня 2017 року на сесію Ізюмської міської ради було винесено пропозицію змінити назву управління — прибрати слово “праця”. Чому? По-перше, в управлінні в м. Києві давно вже нема такого слова. Враховуючи те, що з цього року було прийнято Закон і для питань контролю за питаннями праці, виплата заробітної плати, дотримання вимог оплати праці законодавства, до виконавчого комітету Ізюмської міської ради було прийнято штатну одиницю, і функції, які раніше виконував відділ праці та соціально-трудових відносин нашого управління, виконуватиме та людина. Тому і відділ цей ми вже перейменували і всі повноваження передали до виконавчого комітету Ізюмської міської ради. Ця особа наділена дуже великими повноваженнями. Матиме право складати акти, виписувати штрафи. Тому було дуже доречним і доцільним прибрати слово “праці” і лишити тільки “управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради”. Наразі ми врегульовуємо усі статутні документи. На це міськрада нам надала певний термін. Думаю, що з 1 січня наступного року ми вже будемо працювати як управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради.

    1. Скільки ізюмчан користуються послугами Вашого управління? Які категорії громадян отримують матеріальну допомогу від міської влади?

       Почну із статистики. Підсумуємо, скільки населення в місті Ізюмі — близько 53 тис. Коли ми аналізували, скільки це сімей, у нас вийшло десь 23 600 сімей, які сьогодні проживають в місті. А тепер субсидії. 16 614 сімей користуються тільки субсидією. В Ізюмі 16 019 пільговиків, близько 6 500 внутрішньо переміщених осіб. От я привела тільки статистику. Зрозуміло, що з цієї кількості (16 019) до на прийшло в цьому році близько 10 тис. Всім іншим ми нараховували субсидії автоматично. Пільговиків прийшло теж близько 8 тис. Вони то пишуть заяви на пільгу, то на субсидію. Крім того ми приймаємо ще малозабезпечених осіб. Це оформлення дитячих та інше. Тому через наше управління людей проходить дуже багато. Для цього ми створили дві приймальні. Одна — єдине вікно, приймає практично всіх мешканців міста. Друга приймальня – для ВПО, аби не складати чергу. Тому сьогодні йде трохи розвантаження. Крім того аби розділити роботу по блоках і по тим відповідальним працівникам, які ними опікуються, ми зробили блочну систему. На другому поверсі тільки адміністративні відділення. Третій блок — для чорнобильців та інвалідів. Практично прийом ведеться з трьох входів. Людей дуже велика кількість. Кожного дня близько 200 осіб. І це поки в нас не така жарка пора. Хоча останнім часом, коли ми почали працювати за єдиною технологією, коли за записом приймаємо людей, черги трохи зменшились, але все ж є.

    1. Відомо, що в 2017 році сума коштів, яку виділено з міського бюджету на виплату матеріальної допомоги, зросла порівняно з 2016 роком на 50 % та склала приблизно чверть мільйона. Ці кошти виплачено малозабезпеченим особам, які потрапили в складні життєві обставини. Яка тенденція спостерігається останні роки?

       В управлінні є комплексна програма, якою передбачено надання матеріальної допомоги незахищеним верствам населення. Ця програма завжди фінансуватись, але протягом останніх останніх двох років сума , яка виділяється на цю допомогу, значно виросла. І ви мені нагадали про чверть млн. Але в минулому році з цього джерела ми фінансували ще гемодіалізників — 100 тис. грн., надавали матеріальну допомогу головам квартальних комітетів — близько 60 тис. грн. Так що порахуйте. На сьогоднішній день, квартальні комітети перейшли до відділу контролю благоустрою виконавчого комітету Ізюмської міської ради і ми тепер не платимо їм матеріальну допомогу, а інвалідами — гемодіалізниками займається Харків. Тому сьогодні ми працюємо тільки з тими, хто до нас звертається за матеріальною допомогою. На сьогоднішній день до нас звернулось 347 таких сімей. Ми їм виплатили 285 тис. 620 грн. Перевага надається тільки хворим. Наприклад, онкохворим визначена сума, яка визначається рішенням виконкому – від 1000 до 5000 грн. Крім того ми виплачуємо допомогу учасникам АТО, сім’ям і самим демобілізованим. Сума складає 2000 грн. кожному. В цьому році ви виплатили таку допомогу 30 сім’ям – це 60 тис. грн. Виплатили також допомогу дітям-сирітам випускникам шкіл, інфалідам-візочникам до дня фізичної культури та спорту, сім’ям, які мають двох або трьох інвалідів. І це тільки за 9 місяців. Ми говорили за 2016 рік цифру. А зараз ми говоримо лише про 9 місяців цього року, і дивіться, яка сума. І ще нам виділили 50 тис. грн., думаю, до кінця року ще виділять кошти. Сума складе близько півмільйона гривень. А це велика сума. Я дякую міській владі та депутатському корпусу, адже це є значною підтримкою для ізюмчан.

       4. Яким чином відбувається соціальний захист учасників АТО та тимчасово переміщених осіб в Ізюмі?

       Звичайно, це дві категорії людей, які добавились недавно. Але ставлення і міської влади і управління дуже бережне. Це люди, які сьогодні захищають нашу країну. Спільно з іншими соціальними службами міста ми проводимо невеличкі круглі столи, щоб консультувати, надавати допомогу, аби військові до нас йшли, а ми до них. Крім того , сьогодні держава через управління виділяє кошти на професійну реаблітацію, яка дає змогу учасникам АТО або отримати іншу професію, або перекваліфікуватися. В 2016 було 7 чоловік, в 2017-5. Крім того держава дає кошти на соціально-психологічну реабілітацію — 14-денний відпочинок в санаторії. В 2017 відпочило 7 сімей. Тому як учасники АТО підпадають під закон про ветеранів війни, вони мають право на оздоровлення, яке складає 21 день щороку. Вже 2 учасника АТО отримали путівки у відповідні заклади в Одесі та на Закарпатті. Я думаю, що ми будемо це практикувати й надалі, це дуже потрібно людям. Міська влада намагається підтримувати їх матеріальною допомогою. І для того, щоб був тісніший зв’язок влади з громадською організацією АТО, до складу виконкому введено заступником голову цієї організації. Це дає змогу міському голові володіти питаннями, проблемами. Сьогодні 6 учасників АТО перебувають на обліку щодо виділення житла, бо вони мають на це позачергове право, 2 особи звернулось за оформленням ділянок землі. Стосовно внутрішньо-переміщених осіб. По-перше, таким особам ми надаємо матеріальну допомогу з міського бюджету. Крім того, згідно Постанови № 505 вони отримують допомогу на виплату комунальних послуг – від 800 до 2400 грн. Це є допомогою у вирішенні проблем комунальних. Крім того, вони мають право орендувати житло. А це дає право користуватись субсидією.

       5. Окремо розкажіть, будь ласка, що змінилось в правилах надання субсидії і хто наразі має на неї право.

       Починаючи з 19 серпня 2017 року при призначенні субсидії:

       Змінено період врахування доходів:

       – при первинному зверненні за призначенням субсидії враховуються доходи за два квартали, що передують місяцю, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

       Тобто, якщо громадянин вперше звернувся за призначенням субсидії у жовтні, то до розрахунку враховуються доходи за січень – червень 2017 року, якщо звернеться у листопаді – за квітень – вересень.

       – для тих, хто станом на 01 жовтня вже користується субсидією при автоматичному розрахунку субсидії на наступний період (на опалювальний сезон) у жовтні враховуватимуться доходи за перше півріччя цього року, а у травні 2018 року – за друге півріччя 2017 року.

       Для призначення субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, як і раніше, враховуються доходи за попередній календарний рік.

       Зміни стосовно монетизації залишків невикористаних коштів субсидії на опалення та на тверде паливо:

       У разі смерті особи, якій було призначено субсидію, частину невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на індивідуальне опалення, а також готівкові кошти субсидії на придбання твердого палива має право отримати особа, з урахуванням якої субсидія розраховувалася. Для цього їй необхідно звернутися до Управління та подати відповідну заяву.

       Також змінами передбачене подовження до 1 листопада терміну подання заяви на монетизацію частини невикористаної суми субсидії для індивідуального опалення, якщо така заява не була подана до 1 вересня через незалежні від одержувача причин. Такі заяви розглядатимуться на засіданні конфліктної комісії. За результатами розгляду Управління буде приймати рішення про повернення (відмову у поверненні) частини невикористаної суми субсидії.

       Нагадую, що невикористані суми субсидії на оплату послуг з централізованого постачання теплової енергії, а також з постачання холодної та гарячої води і водовідведення монетизації не підлягають.

       Стосовно призначення субсидії за наявності заборгованості з оплати послуг:

       При призначенні субсидії на наступний термін відтепер враховуватиметься наявність простроченої понад два місяці заборгованості з оплати послуг, якщо загальна її сума перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень), поки така заборгованість не буде погашена або укладено договір про її реструктуризацію.

       При призначенні субсидії вперше наявність будь-якої заборгованості не впливає на результат розрахунку.

       Призначення субсидії за фактичним місцем проживання:

       Передбачено, що субсидія не може призначатися одночасно за місцем реєстрації особи та за місцем її фактичного проживання.

       Зобов’язано отримувача субсидії інформувати протягом місяця про закінчення терміну реєстрації місяця перебування.

       Врегульовано питання призначення субсидії недієздатній особі за заявою опікуна:

       У разі коли в житлових приміщеннях (будинках) зареєстровані неповнолітні діти, які залишилися без батьківської опіки (піклування), або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку, субсидія призначається за заявою опікуна (піклувальника) і розраховується виходячи з розміру пенсії у
зв’язку з втратою годувальника та інших видів пенсії і соціальних виплат, які отримує опікун (піклувальник) на підопічних дітей та недієздатних осіб.

       Розміри пенсії у зв’язку з втратою годувальника та інших видів пенсії і соціальних виплат, які отримує опікун (піклувальник) на підопічних дітей і недієздатних осіб, не враховуються до сукупного доходу опікуна (піклувальника) у разі його звернення за призначенням субсидії за місцем реєстрації.

       Зміни до соціальних нормативів:

       Соціальна норма споживання для користування послугами з газопостачання з 19 серпня 2017 року становить:

       за наявності газової плити в разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача – 5,4 куб. метра на одну особу на місяць (було 7,1 куб. метра);

       за наявності газової плити та газового водонагрівача – 10,5 куб. метрів на одну особу на місяць (було – 14 куб. метра).

       6. Міська влада зараз активно залучає грантові кошти на розвиток інфраструктури в місті чи бере участь ваше управління у подібних проектах?

       На сьогоднішній день управлінню підпорядкували два структурні підрозділи — територіальний центр і центр соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді. Тобто існують дві юридичні окремі установи, але з обмеженими фінансовими можливостями. Всі фінансові договори через централізовану бухгалтерію управління. Ми намагаємось брати участь у грантах. Недавно взяли участь у конкурсі “Разом в майбутнє” і нам повезло — і терцентр і управління виграло. Ми написали проект і терцентр отримав 86 000 грн, поміняли вікна, а управління — 40 000 грн. Ми теж замінили три вікна, поставили двері і зробили козирьок там, де приймаємо тимчасово переміщених осіб. Хоч і небагато, але це кошти. Також ми працювали з німецьким товариством міжнородного співробітництва GIZ, отримали техніку, столи, шафи. А це матеріально-технічна база управління, це створення належних умов для працівниікв. Також нами був написаний проект японській фірмі. Але, на жаль, не стали переможцями. Будемо продовжувати. І обов’язково більше будемо залучати терцентр. Адже на його базі є кілька активних груп з числа людей похилого віку, є громадська організація ветеранів. А гранти легше вигравати через громадські організації.

       7. Які основні завдання стоять сьогодні перед управлінням?

       Управління — сьогодні та установа, куди приходить дуже багато людей. Тому наш девіз — якщо немає можливості допомогти матеріально, то треба хоча б морально. Треба людину вислухати, аби вона пішла від нас задоволеною. Робота з людьми вимагає дуже уважного ставлення. І якби не було цих людей, які до нас звертаються, чи були б ми. І саме місцеве самоврядування передбачає служити людям. І це є основним завданням. І звичайно ми хочемо змін. Є задум зробити кілька міських програм. В нас є комплексна, а треба ще цільові програми. От наприклад, багато передається на місцевий рівень пільг, виплат. Хотілось би, щоб одна програма була по пільгам. Хотілось би і програму соціального таксі для підвозу інвалідів в місця загального користування. Будемо працювати. А от стосовно програми надання матеріальної допомоги, лишити тільки ті верстви, які в край складних умовах. Думаю, ми зробимо це. Почнемо з 1 січня наступного року.

       8. Які Ваші якості допомагають Вам вже не один рік очолювати соціальну сферу в нашому місті?

       Комунікабельність і бажання навчитись. Якщо людина хоче, вона неодмінно навчиться. Ще треба займатись самоосвітою. Я вимагаю толерантності до людей, поваги. Ми всі нестримані, багато проблем. Та тільки якщо поважаєш людей, тоді буде результат. Колектив треба згуртовувати. Щоб це був як єдиний механізм. Нас колектив гарний, люди працездатні. На більшість з них можна покластись. Моя бабуся казала: “Онуко, людей треба любити. Коли ти любиш людей, тоді тобі легше”.