Офіційний сайт міста Ізюм

184 переглядiв

ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАД: ЧОМУ НАВКОЛИШНІМ СЕЛАМ ВАРТО ПРИЄДНАТИСЯ ДО ІЗЮМА

1

У Харківській області, як і в Україні в цілому, сьогодні триває широкомасштабне обговорення та реалізація Закону України щодо добровільного приєднання територіальних громад до міст обласного значення. Підписаний Президентом Петром Порошенком 4 травня 2018 року законопроект №6466, став однією із довгоочікуваних подій у сфері впровадження реформи децентралізації, яка має зрушити з місця процес утворення об’єднаних територіальних громад навколо міст обласного значення та дозволить їм згуртувати навколо себе сусідні сільські ради і стати центром об’єднаної громади без зайвих бюрократичних процедур.

Основна задача цього законопроекту – дати можливість містам і прилеглим селам та селищам спільно розвиватися, ставати економічно сильними, здатними разом ефективно вирішувати усі проблеми, які виникають на їхній території, надавати мешканцям доступні послуги високої якості.

Тож міська влада Ізюма активно працює над формуванням потужної об’єднаної громади і нині проводить інформаційно-консультативні зустрічі з жителями сільських рад, які межують з містом Ізюмом. На них Ізюмський міський голова Валерій Марченко, його заступники Костянтин Петров, Михайло Іщук, Володимир Мацокін доводять до відома щодо перспектив та користі від об’єднання з містом для розвитку території та поліпшення якості послуг їх мешканців. До того ж співпраця міст та довколишніх сіл є не тільки природною, але й історично обумовленою. Міста, наче величезний магніт, від початку свого існування притягували до себе населення з довколишніх сіл. А натомість передмістя живили міста робочою силою, продуктами та одягом. Міста розросталися, поглинаючи передмістя, і вплітали назви сіл у міську топоніміку. Для міст важливо забезпечувати свій розвиток через розширення території. Натомість міста можуть створити у селах якісну інфраструктуру, сприяти інвестиціям у сільську інфраструктуру, суттєво підвищувати якість послуг. Сільська територія у складі міської громади лише виграє, бо тут більші можливості використання управлінських ресурсів. До того ж, у місті готовність будь-якої інфраструктури набагато вища, ніж у селі.

Так, на сьогодні в Ізюмі нараховується 10 закладів дошкільної, 9 закладів загальної середньої та 1 заклад позашкільної освіти. Мережа закладів культури міста складає 11 культурно-просвітницьких та виховних закладів, серед яких 2 Палаци та 2 Будинки культури, Ізюмська дитяча музична школа, Ізюмська дитяча художня школа імені С.І.Васильківського, 4 бібліотеки та Ізюмський краєзнавчий музей імені М.В.Сібільова. Спортивна інфраструктура міста включає дитячу юнацько-спортивну школу імені В.В.Ткаченка, фізкультурно-оздоровчий комплекс «Донець», футбольний стадіон «Крем’янець», спортивний комплекс «Локомотив». За кошти державного, обласного, місцевого бюджетів, грантові проекти у них постійно ведуться ремонтні роботи, вдосконалюється матеріально-технічна база, поліпшуються умови для повноцінних та ефективних занять. Наступного року розпочнеться будівництво плавального басейну.

Щодо медичної галузі, то зараз в Україні триває реформа первинної ланки медицини – укладання декларацій з сімейними лікарями та реорганізація закладів охорони здоров’я первинної ланки у комунальні некомерційні підприємства. Для покращення роботи та якості надання медичних послуг Ізюмською міською радою з міського бюджету були виділені кошти на придбання сучасних комп’ютерів для потреб сімейних лікарів міської поліклініки. Наразі триває їх встановлення та підключення до Національної служби здоров’я України, яка сьогодні забирає на себе функції фінансування первинної ланки медицини. Проводиться робота по придбанню за рахунок міського бюджету і спеціальної комп’ютерної програми «Поліклініка без черг». Продовжуються капітальні ремонти у відділеннях центральної міської лікарні. Навесні цього року там запрацював сучасний мамограф. Зараз тривають роботи по встановленню нового рентгенівського апарату.

Усі комунальні служби Ізюма працюють максимально злагоджено аби забезпечити містянам комфортні умови для роботи та життя. Мешканцям потрібні гарні дороги, належна якість питної води, вивіз сміття, відповідні комунікації, зручне транспортне забезпечення – у місті для задоволення цих потреб є вся необхідна техніка, фахівці та умови. На території міста Ізюма розташовані спеціалізовані підприємства, установи, організації та управління, яких не буде в ОТГ з центром у селі. Їм треба буде починати з нуля створювати структури, які забезпечуватимуть життєдіяльність громади в усіх сферах, а це додаткове фінансове навантаження.

Щодо податків, які збиратимуться на території ОТГ, то вони повністю залишатимуться в бюджеті громади і використовуватимуться за цільовим призначенням на потреби мешканців лише цієї території для покращення рівня та якості життя. До того ж, з’явиться можливість надходження податків, які сільські ради взагалі не отримували або отримували частково (податок на доходи фізичних осіб, податок за користування надрами).

Слід врахувати й те, що сьогодні для новостворених об’єднаних територіальних громад є можливість отримати додаткові кошти для розвитку за різними європейськими програмами, грантовими проектами, з державного фонду регіонального розвитку.

Як зазначив на зустрічах Ізюмський міський голова Валерій Марченко, процедура приєднання залишається абсолютно добровільною. Ми готові приймати села. І добре, що не треба буде щоразу з приєднанням ще одного села робити перевибори, бо не було б коли працювати. Тільки спільне рішення міста і селищної громади, яка хоче об’єднатися, дозволить це зробити. Всі міфи про поглинання містом сіл та, як підсумок, їхнє зникнення не мають нічого спільного з реальністю. Але «добровільність об’єднання» – явище тимчасове: рано чи пізно, якщо міста обласного значення та прилеглі до нього села не проявлятимуть активності, громади будуть створені відповідно до перспективного плану. Тож, можливо, сьогодні варто спробувати об’єднатися у єдину громаду Ізюму та прилеглим селам, серед яких Кам’янка, Бригадирівка, Липчанівка, Мала Комишуваха, Донецьке, Топальське, Бабенкове, Федорівка, Синичино, й сформувати свої пропозиції розвитку ОТГ. Яскравий приклад з досвіду наших сусідів – Лозівська об’єднана територіальна громада, яка на сьогодні є найбільшою в Україні: навколо міста обласного значення Лозова об’єдналося 10 сусідніх сіл. До того ж, кількість робочих місць не змінилася, а навпаки, через участь Лозівської громади в різних грантових та інвестиційних проектах з’явилась необхідність у додатковій робочій силі.

Міська влада не хоче втрачати довіру людей і збурювати громадськість, тому, аби забезпечити співпрацю і розуміння з навколишніми селами, робить все поступово, без поспіху, в рамках чинного законодавства.