Офіційний сайт міста Ізюм

421 переглядiв

В цьому році міська влада збільшила фінансування закладів освіти у понад 9 разів

 

    Ще не встигла завершитись перша чверть навчального року, а в освітянській сфері міста вже сталися суттєві зміни. Проведено конкурс на заміщення вакантних посад керівників, збільшилось фіннансування загальноосвітніх закладів, зросла кількість міжнародних інвестицій, спрямованих на енергозбереження.

Прокоментує ситуацію  начальник відділу освіти Олена Лесик.

 

  1. Олена Петрівно, Ви на своїй посаді вже кілька місяців. Ви певно, маєте, конкретні ідеї та плани розвитку і покращення системи освіти в нашому місті. Розкажіть, будь ласка, про них.

П’ятого жовтня було 3 місяці з того часу, як я обіймаю дану посаду.

Але, в освіті я не нова людина, тому, дійсно є і чітке уявлення стану освіти міста на даний час, і реальні плани розвитку в умовах сьогодення та реформування освіти. Мета розвитку освіти міста – формування доступної та якісної освітньої системи, що відповідає вимогам суспільства, яке динамічно розвивається, запитам особистості, потребам держави й міста.

На часі, актуальним є зазначити мої 10 перших кроків на посаді начальника відділу освіти:

  1. Для того, щоб втілювати в життя будь-які плани, необхідно мати команду однодумців, людей компетентних і небайдужих. Можу запевнити Вас, що на сьогодні на 80% така команда сформована у відділі освіти. Тож, в планах – укомплектування штату відділу освіти на 100%.
  2. Організаційне та функціональне оновлення діяльності відділу освіти, перейменування на «управління», а тим самим – зміна структури, змісту роботи; реформування методичного кабінету.
  3. Неможливо запроваджувати освітянські реформи з керівниками, підходи та погляди на освіту яких залишилися в далеких 90-х. Як заступник голови комісії на заміщення вакантних посад директорів загальноосвітніх навчальних закладів, переконуюсь, що такі зміни вкрай необхідні. В більшості випадків досвідчені директори на конкурсах неспроможні поглянути вперед, живуть минулими заслугами. Тому, в сучасну школу повинен прийти директор-менеджер, директор-новатор.
  4. Не менш важливим на сучасному етапі є питання підвищення якості надання освітніх послуг, оновлення змісту освіти, впровадження сучасних засобів діагностики та оцінювання якості знань.
  5. Відкритість системи освіти для педагогічних новацій. Всебічна підтримка інноваційних ініціатив педагогів.
  6. Реальне забезпечення відкритості та доступності освітньої галузі міста перед громадськістю. Державно-громадський характер управління передбачає посилення ролі громадських та батьківських спільнот в управлінні навчальним закладом.
  7. Модернізація матеріально-технічної бази навчальних закладів.
  8. Впровадженням заходів з енергозбереження.
  9. Здійснення комплексної інформатизації освіти міста через створення інформаційно-навчального середовища, запровадження новітніх інформаційних технологій у навчальний процес, автоматизація управління освітньої галузі.
  10. Впровадження системи постійного відстеження динаміки змін в освіті (моніторинг якості освіти).
  1. Дотичними до галузі освіти є кадрові питання. Наразі, вперше в історії нашого міста проходять відкриті конкурси на заміщення вакантних посад директорів загальноосвітніх закладів. Чия це була ідея і як Ви можете оцінити сам процес? Розкажіть про результати.

Цю інновацію введено Постановою Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 827 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності», органам місцевого самоврядування рекомендовано запровадити проведення конкурсів на посади керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Крім цієї Постанови КМУ ми керувалися:

рішенням 15 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 30 травня 2016 року № 0369 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів м. Ізюм, що відносяться до комунальної форми власності»,

– наказом відділу освіти Ізюмської міської ради від 18 липня 2016 року № 281 «Про проведення конкурсного відбору кандидатур на заміщення вакантних посад керівників загальноосвітніх навчальних закладів м. Ізюм».

            В результаті конкурсного відбору вже призначено трьох нових керівників ЗНЗ:

ІЗОШ № 6 Яремко Т.С., ІЗОШ № 5 Павлюк Н.В., ІЗОШ № 4 Чернишева С.В.        

  1. Перед закладами освіти і перед батьками постійно гостро стоїть питання забезпечення господарськими речами. Не секрет, що батьки школярів і вихованців садочків щомісяця сплачують добровільні внески на такі потреби. А чи допомагає якось керівництво міста у вирішенні проблем забезпечення матеріально-технічною базою навчальних закладів?

Кошти для покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів в 2016 році виділялись вже тричі. Згідно з затвердженим бюджетом на 2016 рік на придбання предметів, матеріалів, обладнання, інвентарю з місцевого бюджету виділено – 341,7 тис. грн.

Крім того, для організації медичного обслуговування дітей у навчальних закладах –  придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів на суму 15,0 тис. грн.

Згідно з планом-графіком проведення курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників та медичних працівників заплановані кошти на відрядження в повному обсязі на суму 100,00 тис. грн.

Для проведення міських та обласних конкурсів,змагань, виконання освітніх програм у 2016 році направлені кошти в сумі 68, 9 тис. грн. (у 2015 році – 57,2 тис. грн.).

За рішенням Ізюмської міської ради, за підсумками виконання міського бюджету за I півріччя 2016 року, відділу освіти були виділені кошти на суму 630,00 тис. грн. на придбання комп’ютерної техніки, підручників, вогнегасників, посуду, електрообладнання, поточний ремонт закладів освіти, проведення змагань ДЮСШ. Згодом  відділу освіти були виділені ще кошти на суму 282,00 тис. грн.,  на придбання предметів довгострокового терміну користування.

Таким чином, протягом 2016 року керівництво міста активно сприяло у вирішенні питань матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів. Загальна сума коштів, виділених з місцевого бюджету на покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів лише за 9 місяців складає 1 млн. 253 тис. грн., що порівняно з минулим 2015 роком в 9 разів більша.

  1. Як відомо, найбільш ефективні суспільства вкладають великі кошти в освіту. Це було запорукою сталого розвитку самого суспільства і, як наслідок, значно підвищувало рівень життя. Які інвестиції в галузь освіти міста Ізюм на сьогодні залучені керівництвом міста і на які об’єкти вони спрямовані?

Переможцем обласного конкурсу міні-проектів «Разом в майбутнє» став проект «Капітальний ремонт по заміні вікон на енергозберігаючі металопластикові в ІДНЗ № 2 м. Ізюм» на загальну суму 199 906 грн.        

(89 972 грн. – місцевий бюджет, 9 997 грн. – ініціативна група ІДНЗ № 2).

Німецький банк розвитку виступає інвестором мікропроекту   по енергозбереженню будівлі Ізюмської гімназії № 3. Здійснена розробка проектно-кошторисної документації, кошти були виділені з місцевого бюджету (154 455 грн.).

Впроваджуються проекти з енергозбереження будівель  ІЗОШ № 5 та ІДНЗ № 17 за рахунок гранту Північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО). Отримана вартість гранту становить 500 000 євро.

Подана заявка на участь у конкурсному відборі міні гранту ІДНЗ № 6 та ІДНЗ № 10, які фінансуються урядом Німеччини. Оплата проектно-кошторисної документації в сумі 34 000 грн. була здійснена місцевою владою.

  1. Яке Ваше бачення майбутнього освіти нашого міста?
  2. Оптимальна мережа сучасних навчальних закладів, яка задовольняє потреби та запити суспільства.
  3. Керівник-менеджер, керівник-новатор.
  4. Творчий педагог.
  5. Майбутнє – це вихованці, учні.

            Якими я їх бачу? Наші випускники перш за все – патріоти своєї держави, досконало володіють хоча б однією європейською мовою на достатньо високому рівні, володіють інформаційними технологіями, абсолютно впевнено почуваються в європейському просторі. Революційні зміни у підході до особистості кожного школяра, плекання якісних, а не кількісних показників освіти, більша самостійність педагогів, я впевнена, змінять на краще і всю нашу державу. Це і є ті справжні реформи, на які так чекають громадяни України. І  нашою педагогічною метою повинно бути зростання дитини в цілому, її соціальний, емоційний, моральний, духовний та інтелектуальний розвиток у комплексі.  Ми ж із свого боку для цього будемо робити усе можливе.

            Користуючись нагодою, я хочу подякувати Ізюмському міському голові Валерію Марченку та усьому керівництву міста за розуміння проблем та  всебічне сприяння розвитку системи освіти в нашому місті.